pieter-in-barcelona.reismee.nl

Stage in Barcelona

Hallo allemaal, en welkom op mijn weekelijkse blog over mijn ervaringen in Barcelona!

Mijn naam is Pieter Mens en zit tegenwoordig op het Zoomvliet College in Roosendaal waar in IBS (international Business studies) studeer. In mijn derde jaar kreeg ik de kans om een stage te volgen in het buitenland, en besloot die kans natuurlijk te pakken. De buitenlandse stage was een van de belangrijkste redenen waarom ik IBS heb gekozen als mijn opleiding. Omdat (en ik weet dat het als een cliche antwoord klinkt) ik ga wil zien hoe alles in zijn werk gaat in het buitenland, zoals bijvoorbeeld in een Spaans bedrijf en de culterele geschiedenis van de stad waarin je verblijft.

Was Barcelona mijn eerste keuze voor een stageplek? nee. Malta had de eer om mijn eerste keuze te zijn, dit kwam doordat ik samen met een paar andere klasgenoten het idee hadden om met zijn alle naar Malta te gaan om daar stage te lopen. Helaas ging dat plan al snel niet door omdat mijn klasgenoten moeite hadden om een stageplek te regelen in Malta. daarna begon ik pas te kijken in Barcelona voor beschikbare stage plekken. Al snel had ik er een gevonden en werd ik na een kort interview aangenomen.

Voor 2 maanden had ik het idee dat ik veilig zat met mijn stage en dat ik nu alles op mijn gemakje kon regelen. Helaas besloot de school dat mijn stageplek niet geschikt was omdat het niet genoeg aansloot aan mijn studie, en dat ik daar dus te weinig zou leren. Hier was ik natuurlijk teleurgesteld in... Maar gelukkig kreeg ik al snel reactie van een ander stage bedrijf die ook geplaats was in Barcelona, een bedrijf genaamd LiveFurther.

Na wat mail contact met LiveFurther kon ik een interview via Skype plannen om zo te kijken of ik geschikt was voor de positie. na een gesprek van anderhalf uur en een wacht periode van ongeveer 1 week kreeg in een antwoord. Ik was aangenomen! ik besloot snel alles af te ronden voor stage om ervoor te zorgen dat school zich niet weer kon bedenken. Ik boekte een appartement via mijn stagebedrijf, en regelde vervoer met mijn ouders. en voor ik het wist was ik al onderweg naar Barcelona voor de komende maanden.

We vertrokken op woensdag 7 november met de auto uit Halsteren, na een reis van 14 uur kwamen me aan en de volgende ochtend werd ik toegelaten in mijn appartement. Tijdens mijn check-in kreeg ik de eerste indruk van het bedrijf waar ik ga werken namelijk LiveFurther. LiveFurther is een bedrijf die zich focust op het verhuren van gedeelde appartementen voor jonge mensen die tijdelijke gaan wonen in Barcelona.

Maandag 12 november was mijn eerste werkdag en begon ik met een presentatie over wat LiveFurther was en wat het precies inhield. daarna ging ik samen met oud student Sofie van der Waal de iventarissen checken van appartementen die LiveFurther verhuren. Dit ritme werd herhaald dinsdag en woensdag. Donderdag had ik mijn eerste check-in en check-out mogen ervaren en vrijdag was een dagje werk maken in het kantoor zelf.

Ben ik tot nu toe tevreden met mijn stageplek? Ja enorm zelfs. Niet alleen zijn de mensen waarmee ik werk aardig en met een gevoel voor humor, ook is het werk wat ik doe enorm leuk en ontmoet je zo veel mensen.

Ik ga jullie weekelijks op de hoogte houden over mijn 'avonturen' hier in Barcelona!

Tot volgende week!

Pieter Mens

Reacties

Reacties

Carina

Leuk stukje Pieter!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!